Saugaus naudojimosi patarimai

Jeigu pametėte savo kodų lentelę ar prisijungimo kodų generatorių arba įtariate, kad prisijungimo duomenis galėjo sužinoti kiti asmenys, nedelsdami praneškite apie tai bankui. Bankas iš karto užblokuos prieigą prie Jūsų internetinės bankininkystės paskyros ir niekas negalės pasinaudoti Jūsų sąskaitoje esančiomis lėšomis. Jūsų skambučių dėl internetinės bankininkystės blokavimo laukiame Informacijos centro telefonu 1554 arba +370 5 236 1361.

Informacijos centro darbo laikas: I–V 7.00–22.00 val., VI–VII 9.00–17.00 val. Skambučiai apmokestinami pagal Jūsų pasirinkto ryšio operatoriaus mokėjimo planą. Siekiant užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę, pokalbiai šiais telefonais įrašomi.

Skambinkite į banko „Nordea“ Informacijos centrą telefonu 1554 arba +370 5 236 1361, jeigu:

  • Pastebėjote įtartinų operacijų savo sąskaitoje.
  • Įtariate, kad Jūsų internetinė bankininkystė tapo prieinama pašaliniams asmenims.
  • Susidūrėte su sukčiais, bandančiais išvilioti prisijungimo duomenis ar pasisavinti Jūsų pinigus.

Įspėjimus dėl suaktyvėjusių sukčiavimo atvejų skelbiame www.nordea.lt naujienose, internetinės bankininkystės prisijungimo lange, taip pat išskirtiniais atvejais klientai informuojami atskira žinute, siunčiama saugiuoju internetinės bankininkystės paštu. Pastebėję įtartinas operacijas Jūsų sąskaitoje, mes galime su Jumis susisiekti asmeniškai. Tačiau atminkite, kad banko darbuotojai niekuomet neprašo atskleisti prisijungimo duomenų, slaptažodžių, PIN kodų ar kitos slaptos informacijos.

 

Sudarydami internetinės bankininkystės paslaugų sutartį galite:

  • Pasirinkti, kurias sąskaitas norite matyti savo internetinėje bankininkystėje.
  • Kiekvienai sąskaitai nustatyti skirtingas naudojimo sąlygas (pavyzdžiui, matyti sąskaitų informaciją, tačiau apriboti galimybę atlikti mokėjimus).
  • Nustatyti leistinus dienos limitus iš sąskaitos atliekamiems mokėjimo pavedimams.

Įmonės taip pat gali priskirti skirtingas vartotojo teises savo darbuotojams, pasirinkti, kurias sąskaitas leisti valdyti internetinėje bankininkystėje, ir kiekvienam vartotojui nustatyti skirtingas sąskaitų valdymo teises: informacija, mokėjimų parengimas, mokėjimų atlikimas ar visos paslaugos (informacija, mokėjimai, mokėjimo kortelių valdymas).

Mokėjimų patvirtinimas dviem arba trimis parašais – papildoma parinktis mokėjimams, kai mokėjimai turi būti papildomai patvirtinami kito vartotojo, turinčio atitinkamas teises.

Visus šiuos nustatymus galima pakeisti atvykus į bet kurį „Nordea“ padalinį, dienos limitus galima pasikeisti ir kreipiantis į banką telefonu arba internetinės bankininkystės paštu.

Jeigu bandant prisijungti prie interneto banko tris kartus bus įvestas neteisingas kodas iš kodų lentelės ar kodų generatoriaus, prieiga prie vartotojo paskyros bus užblokuota. Tris kartus neteisingai įvedus slaptažodį (kai jungiamasi naudojant slaptažodį) bus užblokuota galimybė prisijungti naudojant slaptažodį. Norėdami ja toliau naudotis turėsite prisijungti naudodamiesi kodų lentele, generatoriumi ar mobiliuoju parašu ir iš naujo susikurti prisijungimo slaptažodį. Primename, kad, be internetinės bankininkystės, neteisingai įvedę slaptažodį ar PIN kodą taip pat galite užblokuoti savo prisijungimo kodų generatorių ar mobilųjį parašą.

Prieš įvesdami savo prisijungimo duomenis, įsitikinkite, kad interneto naršyklės adreso laukelyje yra „Nordea“ internetinės bankininkystės adresas, prasidedantis https://. Tokia adreso pradžia rodo, kad naudojamas saugus prisijungimas. Naršyklės lange taip pat matysite ženkliuką  . Šis ženkliukas rodo, kad visi internetinėje bankininkystėje perduodami duomenys šifruojami SSL saugumo protokolu. Paspaudę ant šio ženkliuko, galite matyti banko saugumo sertifikatą.

Bankas prisijungusį klientą identifikuoja pagal jo kliento numerį ir naudojamą identifikavimo priemonę (kodų lentelę, kodų generatorių, mobilųjį parašą, slaptažodį).

Jeigu prisijungus prie internetinės bankininkystės 15 min. nevykdomi jokie veiksmai, prisijungimo sesija nutraukiama automatiškai. Tuomet būsite paprašyti iš naujo prisijungti prie internetinės bankininkystės. Laiko limitai apsaugo tuo atveju, jeigu vartotojas pamiršta atsijungti nuo savo paskyros baigęs darbą interneto banke.

Maksimali vienos sesijos trukmė yra 2 valandos. Net ir nuolatos atlikdami veiksmus, praėjus šiam laikui būsite atjungti nuo internetinės bankininkystės ir vėliau turėsite iš naujo prisijungti.

Baigus darbą internetinėje bankininkystėje bankas rekomenduoja atsijungti paspaudžiant mygtuką „Atsijungti“ ir tik tuomet uždaryti interneto naršyklę arba jos skirtuką (angl. tab).

 

Naudodamiesi kompiuteriu vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Įdiekite antivirusinę programinę įrangą ir pasirinkite automatinį virusų duomenų bazės atnaujinimą (rekomenduojamas bent vienas automatinis atnaujinimas per dieną).
  • Įdiekite ir įjunkite vietinę ugniasienę (angl. firewall). Ji turėtų būti sukonfigūruota taip, kad neleistų prie Jūsų kompiuterio internetu jungtis iš išorės.
  • Įjunkite visos programinės įrangos automatinius atnaujinimus.
  • Jeigu nenorite įjungti automatinių atnaujinimų, reguliariai atsisiųskite ir įdiekite visos programinės įrangos (operacinės sistemos, naršyklės ir kitų naudojamų programų) atnaujinimus, ypač susijusius su saugumu.
  • Naudokite naujausią prieinamą naršyklės versiją ir operacinę sistemą.
  • Su įtartinais failais elkitės atsargiai. Neatidarykite prisegtų dokumentų, gautų iš nepažįstamų siuntėjų, jeigu nesate įsitikinę, kad tai daryti saugu. Be to, būkite budrūs atidarydami failus, gautus ir iš jums pažįstamų siuntėjų, – jų kompiuteriai taip pat gali būti užkrėsti virusais arba šnipinėjimo programa. Dažniausiai virusai būna failuose, besibaigiančiuose plėtiniais .exe, .com, .bat, .vb, .vbs, .js, .scr ir .pif.
  • Virusų taip pat gali būti „Microsoft Office“ dokumentuose, todėl visuomet pravartu juos atidarant elgtis apdairiai ir pasirinkti „Ne“ (ypač kai dokumentas gautas iš nepažįstamo siuntėjo), kai „Word“ programoje klausiama, ar norite paleisti makrokomandos skriptą (macros).

Naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais (telefonais, planšetiniais kompiuteriais) vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Siųskitės programėles tik iš patikimų e. parduotuvių, tokių kaip „App Store“, „Google Play“ ir „Windows Phone apps store“.
  • „Nenulaužkite“ savo mobiliojo įrenginio norėdami apeiti apribojimus, nustatytus mobiliojo ryšio tiekėjo arba įrenginio gamintojo. Tokie veiksmai pašalins apsaugą, įdiegtą Jūsų įrenginyje.
  • Naudokite naujausią prieinamą naršyklės versiją ir operacinę sistemą.

Jeigu sulauktumėte įtartino skambučio ar el. laiško nuo tariamo banko darbuotojo arba pareigūno, kuriame Jūsų būtų prašoma atskleisti slaptus prisijungimo duomenis, jokiu būdu nepateikite jokios informacijos. Nei banko darbuotojai, nei teisėsaugos ar kitų institucijų atstovai niekada nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisi interneto banko duomenis (slaptažodžius, kodus ir t. t.). Tokią taktiką dažnai naudoja sukčiai, kurių tikslas – išvilioti reikiamą informaciją ir pasisavinti sąskaitoje esančias lėšas. Taip pat būkite budrūs ir neatidarykite įtartinų el. laiškų, kurių prieduose gali būti siunčiami duomenis vagiantys virusai.

  • Niekada niekam neatskleiskite slaptos prisijungimo informacijos.
  • Apie bet kokius įtartinus laiškus ar skambučius nedelsdami informuokite banką.
  • Neaktyvinkite nuorodų ir neatidarykite pridėtų failų įtartinuose el. laiškuose.
  • Atminkite: bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma pateikti kliento numerį, slaptažodį ar kodų kortelių numerius, taip pat nesiunčia nuorodų į interneto puslapius, kuriuose reikia įvesti savo duomenis.
  • Bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma įdiegti papildomą programinę įrangą, siekiant pagerinti internetinės bankininkystės naudojimosi galimybes.

Jeigu buvote atsidūrę panašioje situacijoje, praneškite mums apie įvykį el. pašto adresu info@nordea.com.

  • Jokiomis aplinkybėmis neatskleiskite savo internetinės bankininkystės prisijungimo duomenų kitiems asmenims, įskaitant šeimos narius, draugus ar banko darbuotojus. Nepamirškite, kad visi internetinės bankininkystės prisijungimo duomenys (kliento numeris, kodai, slaptažodžiai ir t. t.) yra raktas, saugantis prieigą prie Jūsų pinigų ir asmeninės informacijos.
  • Laikykite kodų kortelę ar prisijungimo generatorių kitiems asmenims nepasiekiamoje vietoje. Nerašykite savo kliento numerio ant kortelės.
  • Niekada nesiųskite internetinės bankininkystės prisijungimo duomenų el. paštu.
  • Nelaikykite savo kliento numerio kartu su kodų kortele ar prisijungimo kodų generatoriumi.
  • Jūsų generatoriaus PIN kodas neturėtų sutapti su bet kuria telefono numerio dalimi. Stenkitės nenaudoti PIN, panašaus į datą.
  • Jeigu įtariate, kad kiti asmenys galėjo gauti Jūsų internetinės bankininkystės prisijungimo duomenis, nedelsdami pakeiskite savo slaptažodį ar PIN kodą.

Reguliariai stebėkite lėšų judėjimą savo sąskaitoje. Kilus bet kokių įtarimų, nedelsdami susisiekite su banku.

 

Naudinga informacija

Kortelių blokavimas

Prisijunkite prie internetinės bankininkystės ir pasirinkite, kurią kortelę norite užblokuoti.

Ką daryti praradus kodų kortelę?

Jeigu pametėte arba kitaip praradote savo kodų lentelę, nedelsdami kreipkitės.